10 клас

28.05.20.
Тема. Повторення вивченого
Для повторення виконайте завдання підручника с.235 - 236.

25.05.20.
Тема.
Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий шлях. Історичне оповідання "Арслан-киз" як прояв культурної емансипації кримськотатарського народу.
Перегляньте презентацію тут. Прочитайте матеріал підручника с.232. Знайомимося з текстом твору тут. Прочитайте матеріал підручника с.233-234.
Д/З: дайте усно відповідь на питання  "Чи завжди в житті людини є можливість виявити свій патріотизм?" Обгрунтуйте свою відповідь.

21.05.20.
Тема. Підсумкова контрольна робота.
Пройдіть за посиланням та виконайте завдання  ТУТ.   Завдання доступне до 18.00.  23.05.20, роботу виконуємо один раз.

18.05.20.
Тема. Богдан Лепкий "Мотря". Історичні факти і художній вимисел у творі. Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою.
Виконайте літературний диктант Тут. Прочитайте матеріал підручника с.229 -230, додаткова інформація тут.
Д/З: виконати завдання № 11, с.231; готуємося до к/р.

14.05.20.
Тема. Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця.  Трилогія про Івана Мазепу у 3-х томах. Книга "Мотря".
Знайомимося із постаттю митця тут (підручник с.226). Знайомимося з твором:  про книгу тут;   читаємо твір тут
Д/З: знати основні етапи біографії письменника, зміст твору, с.226 - 228

07.05.20.
Тема. П Тичина, поема-симфонія "Сковорода", Історія написання твору, афористичність, алегоризм і символізм поеми.
Читаємо поему тут. Прочитайте матеріал підручника с.221-225.
Д/З: дайте усно відповіді на питання №1-5 , с 225, підготуватись до с/р.

04.05.20.
Тема. Глибина почуттів ліричного героя у поезії П.Тичини "О панно, Інно". "Пам'яті тридцяти" - збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії.
Опрацьовуємо матеріал тут  і тут. Прочитайте матеріал підручника с.219-220.
Д/З: вміти аналізувати поезії, вивчити напам'ять одну з поезій (на вибір).

30.04.20.
Тема. П.Тичина, життєвий та творчий шлях. Збірка "Сонячні кларнети" - подія європейського масштабу. Єдність природи, почуттів людини й музики у віршах "Арфами, арфами..", "Ви знаєте, як липа шелестить...", "Пастелі"
Виконайте завдання ТУТ.
Знайомимось із постаттю П.Тичини тут , матеріал підручника с.213.  Опрацьовуємо поезії тут , туттут, матеріал підручника с.214-218.
Д/З: знати основні етапи біографії,  вміти аналізувати поезії, вивчити напам'ять вірш "Ви знаєте, як липа шелестить", с. 213-218.

27.04.20.
Тема. М. Вороний "Блакитна панна", "Інфанта".  Олександр Олесь "Чари ночі", "О слово рідне, орле скутий".
Перегляньте відеопояснення тут.  Опрацюйте біографічні відомості про поетів тут  і  тут За допомогою наступних матеріалів складіть у зошити літературні паспорти опрацьованих творів. Матеріали для опрацювання  тут  і  тут . Прочитайте матеріал підручника с.204-212
Д/З: вміти розповідати про поетів, аналізувати вивчені твори с.204-212.

23.04.20.
Тема. В. Винниченко новела "Момент". Ідея цінності почуття кохання, усвідомлення скороминущості щастя. Символічні образи.
Читаємо новелу  тут, для тих, хто любить слухати аудіокнига. А тепер подивимося фільм тут. . За допомогою матеріалу тут  письмово складіть паспорт літературного твору,( зазначивши тему, ідею,героїв,  проблематику та символічні образи).
Д/З: опрацюйте матеріал підручника с.201 - 203, дайте відповіді на питання (усно) с.202.

16.04.20.
 Тема. Символізм як різновид модернізму. Символізм в українській літературі. Володимир Винниченко - громадський і політичний діяч, загальна характеристика творчості.
Пригадайте напрямки модернізму. Прочитайте матеріал Тут та запишіть у зошити визначення "символізм" та його ознаки.
Познайомтесь із постаттю В.Винниченка тут і тут, складіть хронологічну таблицю.
Д/З: прочитати с.203, с.199 - 200, розповідати про письменника, знати проблематику та жанрове розмаїття творів.

13.04.20.
Тема. Контрольна робота № 7. Творчість Лесі Українки.
Виконайте завдання контрольної роботи і натисніть "Надіслати" Завдання

09.04.20.
Тема. Леся Українка "Кассандра". Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору - наскрізна ідея драми. Елементи автобіографізму у творі.
Прочитайте твір Тут, або подивіться фільм тут і тут
Прочитайте матеріал підручника с.174-175, усно дайте відповіді на питання с.175.
Д/З: повторити вивчений матеріал по творчості Лесі Українки, готуємось до контрольної роботи.

06.04.20.
Тема. Леся Українка "Лісова пісня". Романтично-міфологічний образ Мавки. Роздвоєність душі Лукаша. Бездуховність і байдужість до краси в образах Килини та матері Лукаша.
Перевіряємо прочитане  Тест
Опрацьовуємо матеріал теми уроку (характеристика образів твору) за Посиланням
Прочитайте матеріал підручника с.178-181.
Д/З: вивчити напам'ять останній монолог Мавки с.197.

02.04.20.
Тема. Леся Українка драма-феєрія "Лісова пісня". Композиційна особливість "Лісової пісні".
Повторюємо вивчене: зайдіть за посиланням join.naurok.ua та введіть код:257911 виконайте завдання.(доступно до 04.04.20).
Сьогодні знайомство з "Лісовою піснею" Лесі Українки.
Прочитайте твір Текст або прослухайте Аудіокнига, а після цього подивіться Фільм. Чи співпали ваші уявлення героїв з баченням режисера та акторів?
Опрацьовуємо прочитане: аналіз твору Відеопояснення або Текст-пояснення
Д/З: знати зміст драми-феєрії, письмово скласти паспорт твору.

30.03.20.
Тема. Леся Українка "Слово, чому ти не твердая криця..?" Утвердження поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі. Особливості поетичного стилю.
      У віршах, які дослідники відносять до громадянської лірики, лірична героїня Лесі Українки — патріот, мужня та незламна, витривала, волелюбна людина, яка служить Батьківщині словом — пробуджує національну свідомість співгромадян, запалює в них прагнення волі, бажання змінити статус країни. Вона оспівує подвиг заради батьківщини і вірить у її звільнення від полону. Саме тому утвердження поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі створює порівняння слова зі зброєю: „Слово, моя ти єдиная зброє”.
Ми познайомимося з поетичним маніфестом, мистецьким кредо Лесі Українки, віршем „Слово, чому ти не твердая криця...”, розкриємо його ідейно-художній зміст і будемо з його допомогою навчатися справжнього патріотизму.
Прочитайте вірш Лесі Українки „Слово, чому ти не твердая криця...” с.172 (підручник) та проаналізуйте поезію письмово у зошити за планом.
План аналізу вірша
1. Які життєві обставини дали імпульс для написання твору.  Зразок: цього вірша Леся Українка написала 25 листопада 1896 року, коли її по-справжньому захопила ідея громадської активності. 
2. Тема поезії та провідні мотиви.
3. Ідея твору.
4. Жанр твору. Зразок: громадянська лірика
5. Ліричний герой. 
6. Образи, символи твору.
7. Сюжетні лінії.  Зразок:Саме боротьба за свободу народу словом- мечем — основа сюжету вірша. Його ліричний герой — поет, готовий до подвигу, до найважчих випробувань, борець, зброєю якого є „щира, гартована мова”.Перша строфа — звернення ліричної героїні до слова, яке повинне підіймати народ на боротьбу, у наступній строфі вона аналізує своєю громадянську позицію. У третій строфі лірична героїня говорить про доцільність своєї письменницької праці. У четвертій строфі звучить думка про те, що її „слово” може стати „кращим мечем на катів”. У двох останні строфах лірична героїня ділиться переконанням, що художнє слово стає міцною зброєю лише тоді, коли його візьмуть дужі месники, задля яких вона і гартує цю свою зброю
8. Настрій твору.
9. Художні засоби. 
З'ясуйте особливості поетичного стилю письменниці, її новаторство у галузі ритміки, сторфіки за допомогою таблиці (при потребі занотуйте в зошит)
Новаторство Лесі Українки у галузі ритміки, строфіки.
Особливості поетичного стилю
Музикальність.
Акцент не на діях, а на емоціях; не на смисловому враженні, а на душевних переживаннях; передача почуттів у динаміці, а не статично.
Зорове і слухове вираження емоцій; нове естетичне осмислення поезії; метафорична образність асоціативного плану; місткі символи, характерні для поезії неоромантизму; часте уживання антитези; афористичність поетичного вислову; поетична фонетика: асонанси, алітерації, дисонанси, уміння передавати враження безнастанного руху, його ритміку через контрасти світла і тіней. Характерні особливості громадянської лірики Лесі Українки полягають у злитті автобіографічних та громадянських мотивів.
Новаторство строфіки
Надзвичайна різноманітність строфіки: сонети, секстини, катрени, терцини, гекзаметр: використання всіх віршових стоп; білого вірша, верлібра
Новаторство ритміки
Зміни ритму в рамках одного вірша

 Д/З: знати основні віхи біографії поетеси, вміти аналізувати вивчені поезії, с.166-173 (підручник)

23.03.20.
Тема. Леся Українка, життєвий і творчий шлях поетеси. Утвердження незламності духу і віри людини в життєвих випробуваннях у віршах "Мріє,  не зрадь"  та "Contra spem spero!"
Познайомтесь  із  житттєвим шляхом Лесі Українки за допомогою  відео та перегляньте 10 вражаючих фактів про поетесу.
Складіть у зошиті хронологічну таблицю або скрайбінг відомостей про письменницю
Наприклад:

Прочитайт поезії  "Мріє,  не зрадь" текст,  відео  та "Contra spem spero!" текствідео
Опрацьовуємо прочитане:



















Складіть письмово  паспорт вірша "Contra spem spero!", користуючись попередньою інформацією, а також додатковим матеріалом
Д/З: знати основні відомості з біографіїї Лесі Українки; опрацювати матеріал підручника с. 166-169, 173,  вірш "Contra spem spero!" вивчити напам'ять (після карантину все розповісте, а, може, й раніше)

19.03.20.
Тема. Контрольна робота за творчістю В. Стефаника та О.Кобилянської
Зайдіть за посиланням тестування , заповніть форму, вказавши свої прізвище та ім'я; виконайте завдання та натисніть "Надіслати"

17.03.20.
Тема. О. Кобилянська, творча манера й стиль автора.
Міні-усний журнал „А знаєте, що...”
Ольга Кобилянська була одним із письменників, що спровокували розкол у царині української літератури.
Кінець 1880-х років позначився виходом на літературну арену нових авторів, яких в першу чергу цікавили внутрішній світ особи, її психологічне життя. Серед них була і Кобилянська, яка збагатила українську літературу темами, що перегукувалися з модерністською західноєвропейською літературою. Ії манера письма відзначалася чуттєвістю, а твори — ніцшеанським духом та оспівуванням цінності окремої людини. Народницька критика звинуватила письменницю в презирстві до народу і навіть у порнографії.
О. Кобилянська захоплювалася філософією Ніцше, його вченням про нові цінності та вдосконалення людини шляхом зміцнення духу. ці ідеї вона втілила в сюжетах своїх творів, але витлумачила їх відповідно до своїх творчих задумів. Таким чином, сильна особистість, яку підносить Ніцше, його „надлюдина”, у письменниці це жінка, яка прагне самоствердження та духовного розвитку.
У творах письменниці змальвано нового героя — незалежну, сильну, творчу і високоморальну особистість. Неороматичний ідеальний персонаж потребував нових форм та способів вираження. І Кобилянська знаходить їх, це глибокий психологізм, витончений ліризм, поєднання реалістичних картин з романтично забарвленими. часто на перший план виходить персоніфікований пейзаж, який перестав бути фоном для подій. її новела стає музичною завдяки введенню просторих музикально-психологічних звукових малюнків. Письменниця започаткувала нову для української літератури своєрідну модерністську образно-стильову манеру, що поєднує в собі певні ознаки імпресіоністичного, символістського та експресіоністичного письма.
Д/з: підготуватись до контрольної роботи за творчістю В.Стефаника та О.Кобилянської

16.03.20
Тема. О. Кобилянська "Людина".Тема долі освіченої дівчини. Особливості характеротворення
Знаючи зміст повісті "Людина", опрацюйте поданий матеріал  https://zno.if.ua/?p=4922 , матеріал підручника с.164.
Д/з: зайдіть на платформу  join.naurok.ua  та виконайте тестове завдання за кодом: 778276, яке активне до 18.03.20.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Загальна кількість переглядів сторінки

21107